Koliko je plivanje zdravo

Koliko je plivanje zdravo ? Mnogi stručnjaci i lekari u svetu sporta se slažu da je plivanje jedan od najzdravijih sportova  i odličana podloga za druge sportove. U plivanju se angažuju svi mišići i zahteva koordinaciju na nešto višem nivou.  Plivanjem mogu da se bave pored profesinalnih tako i rekreativni sportisti, deca i odrasli. Plivanje ima mnogo benefita koji utiču na naše zdravlje, pa da navedemo neke od njih.

Uticaj plivanja na mišiće 

Kao što smo već rekli, plivanje je aeroban sport u kome je zastupljena velika potrošnja kiseonika i gde  su angažovani svi mišići u borbi protiv otpora vode. Pokreti su lakši nego u vazduhu, a zglobovi i tetive nisu pod opterećenjem. Utiče na pravilan razvoj mišićne strukture i povećavaju mišićni tonus. Povrede u vodi su mnogo ređe u odnosu na treningu na suvom. Utiče na mišićnu izdržljivost i samu kondiciju i opštu spremu. Povećava obim pokreta i elastičnost zglobova. Odličan uticaj na relaksaciju i opuštanje kod spazma u  mišićima.

Uticaj plivanja na kardiovaskularni i respiratorni sistem.

Pored ovoga plivanje utiče na naš najvažniji mišić, a to je srčani mišić(aeroban sport koji iziskuje veću potrošnju kiseonika i veću funkciju pumpanja krvi-poboljšava cirkulaciju).Veliki uticaj ima na naš respiratorni sistem( poboljšava kapacitet pluća kao i ventilaciju)pa se tako plivanje preporučuje asmatičarima. 

Pozitivno utiče kod sledečih  deformiteta

  • Skolioza
  • Kifoza
  • Uvučene grudi (pectus excavatum)
  • Ravna stopala i mnoge druge…

Najveći uticaj ima leđna tehnika plivanja u kome jačamo mišiće leđa.

Koliko je plivanje zdravo

Veliki uticaj ima na naše raspoloženje

  • Smanjuje stres
  • Poboljšava san
  • Poboljšava koncentraciju
  • Poboljšava pamćenje

Uticaj plivanja na mršavljenje

Plivanje može biti sport kao deo procesa za mršavljenje. Kao što smo već rekli potrošnja kalorija je i do 600 na sat vremena plivanja, ali to nije dovoljno bez redukovanja ishrane i treninga snage. Najbolje je raditi intervalni trening (kombinacija sporijih i nešto bržih pokreta). 

Nadam se da možete videti koliko je plivanje zdravo i kako utiče na naš razvoj, zato zakažite vaš probni čas već danas.

Paratite nas na našem instagram i facebook profilu.