Plivanje i kalorije..

Plivanje je sport u kome su angažovani svi mišići. Svi se pitate,  da li se plivanjem mršavi i kolika je potrošnja kalorija. Pa da razjasnimo.

Da  li plivanjem mršavimo i trošimo kalorije?

Plivanje i kalorije-zena koja gleda u farmerke

Kada se pliva napreže se  celo telo, a napor nije toliko veliki. Rekreativno plivanje je fizička aktivnost koja se preporučuje i trudnicama i starim licima, a ako mogu oni možete i vi! . Koliko će plivanje da potroši kalorija zavisi od intenziteta pokreta. Naučnici su merili obim struka i kukova kod plivača i neplivača i pokazalo se da je plivanje zaista efikasan način da se rešite sala sa stomaka. Plivanjem oblikujemo naše mišiće i dodajemo mišićnu masu. Dodavanjem mišićne mase ubrzavamo naš  metabolizam i samim tim ulazimo u proces mršavljenja. Da bi dobili željenu težinu i smršali, pored plivanja potrebno je da se redukuje ishrana, a za brži napredak potrebno je  i praktikovanje teretane uz plivanje. Ukoliko ste mislili da samo plivanjem možemo smršati odgovor je NE.  Plivanje ima svoje benefite, ali ukoliko želimo da izgubimo kilograme potrebno je imati plan u ishrani kao i u treningu. Plivanje je aeroban sport i iziskuje veliku potrošnju kiseonika, kao i trčanje. Oko sat vremena plivanja prosečna osoba potroši oko 600 kacl, dok kod intezivnog plivanja osoba potroši i do 900 kacl.

Najbolji način da plivanje potroši unete kalorije jeste intervalni trening. To znači da bi trebalo da kombinujete sporije i brže pokrete, umesto da odmah zapnete svom snagom i odustanete posle 10 minuta jer ste već preumorni. Najbolje je kombinovati više tehnika jer ćemo angažovati veću grupu mišića, a i sam trening će biti zanimljiviji. Plivanje i kalorije imaju uticaj na naše zdravlje.

 Tabela potrošnje kalorija po tehnikama za 1 sat plivanja

 

Tehnika plivanja Potrošnja kalorija (1sat)
Tehnika krual 550kacl
Tehnika delfin 690kcal
Tehnika prsno 530kcal
Tehnika ledjno 520kcal

 

Takođe treba naglasiti za potrošnju kalorija veliki uticaj ima pol i opšte poznavanje veština plivanja. Žene troše manje kalorija iz razloga što imaju više masnog tkiva koji povećavaju plovnost, pa muškarcu treba više rada da bi ostao na površini vode. S druge strane logično je i da najmanje sposobni plivači troše neuporedivo više kalorija od onih sposobnijih. Jednostavno se bore za opstanak, mašu rukama i nogama nepravilnom tehnikom i troše više energije. 

Škola plivanja SHARKS Beograd sprovodi i pravi individualne programe za mršavljenje i potrošnju kalorija plivanjem, plan ishrane , kao i  program vežbanja u teretani.  

Program za mršavljenje plivanjem škole plivanja SHARKS Beograd će vam pomoći da plan vašeg vežbanja uklopite tako da potrošite više kalorija nego što ste uneli hranom. Ovo pravilo je osnova mršavljenja i često se sreće pod imenom kalorijski deficit.

Kalorijski deficit podrazumeva da vežbate više, jedete manje ili da kombinujete ova dva pristupa u planiranju vaše dijete. Ukoliko se odlučite zazdravo mršavljenje, opredelićete se da u vaš način života unesete i fizičku aktivnost.

Ukoliko vam nedostaje motivacija i istrajnost i treba vam savet kako da se rešite viška kilograma, pozovite nas ili angažujte trenera iz škole plivanja SHARKS Beograd. Pratite nas na instagramu  i facebook-u.